Слайд 1.

«Роль інтерактивних технологій у розвитку інтересів учнів до навчання»

(Здосвіду роботи вчителів Станіславчицької ЗОШ І-ІІст.)

Слайд 2.

Не вести дітей за собою,

а навпаки, навчитиїхсамостійно

вести себе по життю.

Ф. Дольто

Розвиток інтересу в навчанні – проблема освіти XXI століття, яка хвилює кожного сучасного вчителя.Одне із актуальних завдань сучасної школи - пошук оптимальних шляхів зацікавлення учнів навчанням, підвищення їх розумової активності, спонукання до творчості, виховання школяра, як життєво й соціально компетентної особистості, здатної здійснювати самостійний вибір і приймати відповідальні рішення в різноманітних життєвих ситуаціях, вироблення вмінь практичного і творчого застосування здобутих знань. Тому вчитель має орієнтуватися на використання таких педагогічних технологій, з допомогою яких не просто поповнювалися знання й уміння з навчального предмета, а й розвивалися такі якості учня, як пізнавальна активність, самостійність, уміння творчо виконувати завдання. Отже, потрібно формувати не лише вузько навчальні, а й широкі пізнавальні мотиви, учень повинен перейти від цікавості до зацікавленості. Не перестаєш дивуватися народній мудрості (у даному випадку, англійській)

Слайд 3.

«Можна привести коня на водопій,

але не можна примусити його пити»

Як не тільки привести учня в клас, а й заохотити його до активної роботи? Як навчити нового, не змушуючи «пити примусово», а викликавши «спрагу» до знань? І тому сучасний урок необхідно перебудувати так, щоб у ньому багато часу займало не пасивне сприйняття навчальної інформації, а активна, самостійна, пошукова діяльність учнів.

Слайд 4.

Сучасний урок - це урок, на якому створюються реальні умови для зростання особистості учня. Це урок, коли інформаційне навчання перетворюється на мотиваційне. Сучасний урок - це цікавий урок. Якщо учень чітко уявляє, чого від нього хоче вчитель, то він свідомо вчитиметься й активно засвоюватиме зміст матеріалу.

Педагогічний колектив нашої школи переконаний, що повернути учням інтерес до шкільних предметів, посилити бажання навчатися мають інтерактивні технології навчання.

Досвід учителів початкових класів Садовської Алли Сергіївни та Садовської Тетяни Григорівни свідчить про те, що які б інноваційні технології не впроваджувались в практику, досягти успіху можна лише зацікавивши учня на уроці, коли, розвиваючи свої здібності, він задовольняє пізнавальні потреби.

Слайд 5.

І тут дуже допомагають інтерактивні ігрові технології, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в грі, ігровому спілкуванні, і гра для них - це перша можливість виявити себе як особистість, самовиразитись і самоствердитись. Використовуючи гру як засіб збагачення учнів знаннями, вміннями і навичками, Алла Сергіївна та Тетяна Григорівна наповнюють її дидактичним змістом, і гра-розвага перетворюється на дидактичну гру, яку використовують з метою навчання. Вони використовують елементи ігрової технології на всіх етапах уроку.

Слайд 6.

На етапі мотивація навчальної діяльності, використовують такі інтерактивні вправи, як «Вилучи зайве», «Роз’єднай слова», «Криголам», «Банани», «Мікрофон», «Задом наперед» та інші.

На етапі актуалізації опорних знань, підготовки до вивчення нового матеріалу, «Мозковий штурм», «Карусель», «Асоціативний кущ» або «Павутинка».

Слайд 7.

При практичному засвоєнню навчального матеріалу: «Ажурна пилка», «Навчаючи - учусь».

На підсумковому етапі «Незакінчене речення», «Дерево рішень», «Займи позицію».

Інтерактивні ігри: «Рольова гра», «Імітаційні ігри», «Драматизація».

Слайд 8.

Вчитель математики Слон Людмила Петрівна намагається “не загубити” жодної дитини, дає можливість кожному розкрити себе. Девізом у своїй роботі вибрала такі мудрі слова “Учень – не посудина, яку треба наповнити, а факел, який треба запалити”.

Слайд 9.

У своїй роботі використовує інтерактивні технології як на класичних уроках, так і нестандартних. Найчастіше практикує такі форми інтерактивних методів: «Незакінчене речення», «Поетична хвилинка», «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Коло ідей», «Рольова гра».

Практика її роботи показує,що використання нестандартних форм уроків сприяє формуванню пізнавальних інтересів школярів, діти безпосередньо беруть участь у процесі навчання.Проведення нестандартних уроків робить процес навчання інтенсивним, бо створює атмосферу змагання, виховує вміння співпрацювати. Це:

​ Урок - подорож «Математичний експрес», 5 клас;

Урок-конференція «Виведення формули квадратного рівняння різними способами», алгебра 8 клас;

Урок-ділова гра «Компетентність», алгебра 7 клас «Застосування різних способів розкладання многочленів на множники» алгебра 7 клас;

Урок-КВК «Розв’язування вправ на всі дії з десятковими дробами»;

урок-гра «Математичні слідопити», математика 5 клас;

Урок-гра «Подорож до країни Функція», алгебра 9 клас.

Для пожвавлення роботи на уроці використовує ігрові моменти: кросворди, ребуси, математичні загадки, казки, диктанти, математичне лото.

Слайд 10.

Якщо вчитель прагне, щоб його учні думали і висловлювали власні позиції на уроці літератури, а не лише запам’ятовували усталені істини, він має досконало володіти технологією розвитку критичного мислення. Вчитель української мови та літератури і зарубіжної літератури Сарапіна Людмила Адольфівна.

Вона переконана, що в наш час дуже важливо розвивати критичне мислення у дітей – щоб дитина отримувала задоволення від роботи на уроці, мала бажання самостійно поглиблювати свої знання, навчалися їх аналізувати, ставити запитання і творчо знаходити на них відповіді.

Слайд 11 .

«Ромашка Блума», «Сенкан», «Резюме», «Переплутаний логічний ланцюжок», «Гронування», «Асоціативний кущ», «Тонкі та товсті запитання», «Діаграма Вена». Це далеко не всі прийоми і методи технології розвитку критичного мислення, які застосовує у своїй роботі Людмила Адольфівна.

Слайд 12.

На уроках фізики вчитель Зубенко Тетяна Олександрівна значну увагу приділяє впровадженню елементів технології навчання як дослідження, адже єдиним джере-лом достовірних знань є досвід. Переконана, що використання в навчанні дослід-ницьких прийомівта методів сприяє глибокому засвоєнню учнями знань, формува-нню у них умінь і навичок, вихованню інтересу до пізнавальної, творчої діяльності, стимулює самостійний пошук інформації, розвиток експериментальних умінь та логічного мислення, здійснення дослідницької роботи.

Слайд 13.

Під час вивчення теми «Умови плавання тіл» у 7 класі, пропонує учням дослідити, за якої умови тіло буде плавати, а за якої тонути, обгрунтувати теоретично, а потім перевірити за допомогою досліду. Застосовує дослідження під час ознайомлення школярів з окремими явищами, процесами, фактами. Наприклад, у 7 класі при вивченні теми «Атмосферний тиск» учні презентують підготовлені досліди, які підтверджують дію атмосферного тиску.

Щоб спонукати учнів до дослідницько-творчої діяльності, пропонує виготовити різні фізичні прилади: мензурку (з пластикового стаканчика), лінійки з різними шкалами (з цупкого паперу), важіль, динамометр та вдома виконати експериментальні завдання, користуючись виготовленими приладами.

Слайд 14.

Вчитель біології Оксамитна Тамара Василівна переконана, що активна робота кожного учня - головний напрям учительського пошуку. Сучасні погляди на процес отримання нових знань заперечують репродуктивні форми навчання і стимулюють учителя до пошуку більш ефективних інноваційних методів співпраці з учнями. Вдалою реалізацією цього, на її думку, є залучення учнів до проектної діяльності. Адже саме ця форма організації навчального процесу дає можливість не тільки посилити зацікавленість учнів до даного предмету, а й розвивати їх творчу самостійність, навчати роботі з різними, самими незвичайними джерелами знань. На її думку будь-який проект вартий позитивної оцінки, бо дитина працює самостійно.В минулому році Тамара Василівна з учнями школи взяла участь в обласному екологічному проекті "Приєднайся до Дня довкілля - посади яблуню - дитинства оберіг".

Слайд 15.

Діти ознайомились з ботанічними характеристиками, технологією посадки, вирощування яблуні домашньої.У шкільному яблуневому саду перші саджанці були посаджені 8 років тому, зараз вони вже плодоносять.13 квітня учні 1-9 класів взяли участь у флеш-мобі: висадження саджанців яблуні. Посадили 31 яблуню - кожен своє деревце.Тамара Василівна провела цикл занять у "зелених класах":

1 заняття:

Весняний догляд за саджанцями яблунь (розповідь про обрізування гілок, розпушування грунту, внесення перегною).

2 заняття(практичне):

Формування крони яблуні.

3 заняття(практичне):

Полив саджанців.

Учні презентували «Пам’ятки садівника: Рекомендації по догляду за саджанцями яблунь».

Даний проект висвітлено на сайті нашої школи.

Слайд 16.

Вчителі школи переконані, що пріоритетом розвитку освітньої галузі є впроваджен-ня сучасних інформаційно - комунікаційних технологій, які забезпечують подальше вдосконалення навчально - виховного процесу, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві.У процесі викладання предметів, інформаційні технології використовують в різних формах:

- Традиційними стали мультимедійні сценарії уроків інформатики Зубенко Тетяни Олександрівни та перевірка знань на уроках інформатики тестуванням у програмі MyTest.

- Сприяють розвитку інтересів до навчання перегляди різноманітних відеороликів на уроках природознавства, географії, фізики.

- Систематично на уроках англійської мови використовує ІКТСадовська Алла Сергіївна.

Використання ІКТ значно підвищує інтерес до навчання і в позакласній роботі.

Слайд 17.

Педагогічний колектив нашої школи переконаний в тому, що позакласна робота — невід'ємна частина всієї системи навчально-виховної роботи школи. Позакласні заняття підвищують інтерес до предмету поглиблюють і розширюють знання учнів, одержані на уроці. Позакласні заходи в нашій школі завжди проходять дуже цікаво та змістовно.

До 145-річчя з Дня народження Лесі Українки вчитель української мови та літератури, Сарапіна Людмила Адольфівна, провела в школі свято "Безсмертна донька мудрого народу.."

До 55 річниці польоту першої людини в космос вчитель фізики Зубенко Т.О. провела усний журнал "Крізь терни до зірок", учні школи взяли участь у конкурсах "Космічні фантазії" та "Парад планет: відкрий свою планету".

Слайд 18.

Вчитель англійської мови Садовська А.С. в рік англійської мови в Україні провела цикл цікавих та пізнавальних позакласних заходів:

До Шевченківських днів – усний журнал "TARAS HRUHOROVYCH SHEVCHENKO IS THE BRILLIANT UKRAINIAN POET AND ARTIST", на якому учні презентували життєвий і творчий шлях Т.Г. Шевченка та читали й слухали вірші поета англійською мовою.

Вікторину "StepbyStep" для учнів початкової школи.

Віртуальну подорож видатними місцями Великої Британії"WHERE THEY SPEAK ENGLISH" здійснили учні 5-9 класів.

Слайд 19.

Завжди цікаво проходять в школі предметні тижні Сарапіної Людмили Адольфівни. Протягом тижня зарубіжної літератури учні здійснили віртуальну мандрівку «Україна і зарубіжні письменники», презентували улюблені книги, взяли участь у конкурсі ілюстрацій до улюбленого твору, та вікторинах: «Знавці казок», «Література від А до Я», «Знавці фольклору». Ці заходи розширили дитячий кругозір, для багатьох учнів відкрили літературні таємниці.

Слайд 20.

Традиційно в листопаді у школі пройшов тиждень української мови та літератури. Розпочався тиждень святом "Мова - диво калинове" та написанням Всеукраїнського радіодиктанту національної єдності. Учні були активними учасниками години спілкування "Пісня - душа народу", взяли участь у конкурсі "Слово про мову", складали кросворди та акровірші, малювали малюнки. День вишиванки був найяскравішим. Діти принесли на виставку вишиті рушники, скатертини, серветки та інші речі. Вчителі та діти прийшли до школи у вишиванках. Подякою за активну участь у проведенні тижня української мови та літератури нагороджені всі класи школи.

Слайд 21.

Щороку учні школи беруть участь у Всеукраїнських та Міжнародних інтерактивних конкурсах:

- Колосок;

- Левеня;

Слайд 22.

- Кенгуру;

- Бобер.

Практика роботи колективу нашої школи засвідчує, що використання інтерактивних технологій сприяє розвитку інтересів учнів до навчання, допомагає досягти мети шляхом зацікавлення учнів, будувати навчально-виховний процес так, щоб навчання і виховання давало радість, успіх і задоволення.

Слайд 23.

Притча

Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка й контрабас. І виникла між ними суперечка – хто краще за всіх грає. Кожний інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. Що більше старався кожен з них, то не зрозумілішою й потворнішою виходила мелодія. Але з’явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши: « Друзі, мелодія – це одне ціле. Нехай кожний прислухається до іншого, і ви побачите, що вийде». Людина знову змахнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще залунала мелодія, у якій було чути смуток скрипки, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки й величність контрабаса. Інструменти грали, стежачи за помахами рук людини. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи виконавців і слухачів у єдине ціле. Як важливо, щоб оркестром хтось диригував. Досягнення гармонії можливе лише тоді, коли всі об’єднані однією метою й спрямовані єдиною волею в єдиному пориві…

Таким Майстрами, шановні вчителі, є Ви, а інструментами – Ваші учні. Ми з Вами , хочемо того чи ні, є вчителями нового століття і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням для кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь учнів і вчителі, досягло гармонії. Хороші вчителі створюють хороших учнів, і в майбутньому, я вірю, учні нашої школи стануть справжніми людьми.

Кiлькiсть переглядiв: 376

Коментарi